دسته‌بندی نشده

تقویت زیرساخت بومی‌سازی دانش فضایی کشور با اجرای طرح تامین تصاویر ماهواره ای و ایستگاه دریافت از ماهواره بومی

ایستگاه‌های زمینی سنجش از دور وظیفه دنبال کردن ماهواره و دریافت تصاویر از ماهواره‌های سنجش از دور را دارند. با توجه به نرخ بالای اطلاعات ارسالی توسط ماهواره و حرکت ماهواره به دور زمین، در این ایستگاه‌های زمینی از آنتن‌های بزرگ متحرک استفاده می‌شود که پیچیدگی‌های زیادی در ساختار مخابراتی، مکانیکی، کنترل، نرم‌افزار و … دارد.

شرکت دانش بنیان گروه نوآوران امید فضا مجری طرح تامین تصاویر ماهواره ای و ایستگاه دریافت از ماهواره بومی به سفارش سازمان فضایی ایران شد.

از اولویت‌های امیدفضا تربیت نسلی زبده برای صنعت فضایی کشور است لذا شتابدهی تیم‌های فنی نیز در دستور کار قرار گرفت تا در کنار افراد با تجربه در حوزه فضا نقش آفرینی کنند. همزمان شتابدهی تیم‌ها با موضوع کاربری‌های هوشمندسازی فضاگرا جهت به کاربری رساندن منظومه ماهواره‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شرکت امید فضا در تاریخ ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ توسط دکتر حسین شهرابی فراهانی عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر (رئیس سابق گروه فضایی صاایران، مدیر پروژه ماهواره ملی امید و چندین ماهواره پرتاب شده دیگر) و جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تاسیس گردید.

با توجه به درخواست مجری، صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی نیز نسبت به ارائه خدمات مالی و اعتباری به این طرح اقدام نمود.