دسته‌بندی نشده

تقویت تولید داخلی داروهای مورد نیاز دام و طیور با اجرای طرح تولید داروی دانش‌بنیان ایمنوپروپوفیت

ضعف سیستم ایمنی در طیور در اثر عفونت های ویروسی، مایکوتوکسین‏ ها، بیماری‏ های کبدی، استرس، عفونت های گوارشی، قارچی و یا تغذیه نامناسب ایجاد می‏ شود و پرنده را مستعد ابتلا به عفونت های مایکوپلاسمایی و ای کلای کرده و باعث تولید تیتر پایین آنتی بادی و کاهش پاسخ به واکسن‏ های درمانی در طیور می‏ گردد. طیور مبتلا به ضعف ایمنی اغلب بیشتر بیمار می‏ شوند، بنابراین توجه اختصاصی به سیستم ایمنی طیور و تقویت آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

شرکت ماکیان دام پارس اقدام به تولید داروی دانش‌بنیان ایمنوپروپوفیت نمود.

شرکت ماکیان دام پارس از سال 1384 با هدف تولید، واردات و توزیع افزودنی های تخصصی صنعت دام، طیور و آبزیان فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت پیشرو در زمینه تولید دارو های گیاهی و افزودنی های تخصصی خوراک طیور و همچنین فرمولاسیون ، ساخت و توزیع کنسانتره و دان اختصاصی نژاد های مختلف طیور با بهترین کیفیت و استفاده از تکنولوژی روز دنیا از کشور های ژاپن، سوئیس و کره جنوبی می‌باشد. شرکت ماکیان دام پارس در سال 1397 به عنوان شرکت دانش بنیان در زمینه تولید داروهای پیشرفته گیاهی دامپزشکی شناخته شد.

صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی نیز در همکاری با سکوی تامین مالی جمعی پیشگامان کارآفرینی کارن نسبت به ارائه خدمات مالی و اعتباری، در راستای اجرایی شدن این طرح، اقدام نمود.